מילות מפתח:
למעשה, מחקר מילות המפתח אותן אנו רוצים לקדם מהוות את הבסיס לקידום אתרים נכון. שאלת המפתח אותה נשאל את עצמנו היא מהן המילים אותן יקיש הגולש (הלקוח הפוטנציאלי) אשר יתאימו לאתר שלנו, ולכן לאחר ששאלנו וענינו על שאלה זו בצורה הטובה והמדוייקת ביותר שיכלנו, נרכיב רשימה של מילות מפתח / ביטויי מפתח אלה.
איך מרכיבים רשימה שכזו?
השלב הראשוןוהחשוב ביותר הוא לכלול את כל הנושאים העיקריים בהם עוסק האתר שלנו כולל רישום של צירופי מילים וביטויים מאפיינים. אולם למרות זאת יש לזכור כי אין להרחיב יותר מידי כיוון שככל שהמילה כללית יותר כך התחרות בקידום היא גדולה יותר.
בכדי לבחור מילה נכונה: נרכז את המאמצים במילה שמאפיינת את האתר שלנו בצורה הצרה ביותר למשל: אם אני עוסק בבניית אתרים, עדיף שאתמקד בצרוף "בניית אתרים" מאשר "פיתוח תוכנות". אם ניכנס לתחום רחב מידי נגלה מהר מאוד כי התחרות קשה מאוד ואף סביר להניח כי ההצלחה תהיה מועטה. מנגד אם נתמקד בתחום צר מידי אז אולי נגיע לתוצאות טובות המנועי החיפוש, אבל בנושא ששום גולש לא יחפש.
דבר נוסף שיש לזכור הוא שלכל מילה יש מספר הטיות (בנייה, בניית, בוני וכו') וכמו כן לכל מילה בעברית יש תרגום לאנגלית כגון: אתר אינטרנט Web Site.
למילות החיפוש שהחלטנו עליהן צריכה להיות היררכיה, כלומר ישנן מילות חיפוש אשר יהיו בעדיפות ראשונה (יהיו בדף הבית של האתר) ומילות חיפוש בעדיפות שנייה (יהיו בדפים משניים באתר המקושרים לדף הבית.
שיטות מומלצות לחיפוש מילות מפתח:
- בדיקת אתרים נוספים בתחום - בדיקת מילות המפתח באתרים המתחרים
בעברית ובאנגלית.
- ניתן לפרסם בגוגל אדוורדס ולהשתמש בכלי שלהם בכדי לראות אילו מילות
חיפוש אנשים חיפשו בפועל.
- ישנם כלים בשוק המסייעים בבחירת מילות מפתח כגון:
- Wordtracker
- Overture Keywords
איך נעקוב אחרי התוצאות:
באופן כללי ,את בדיקת מילות המפתח נעשה ע"י בדיקת הלוגים (log) של האתר, בדרך זו נוכל לראות מהן מילות החיפוש אשר הביאו משתמשים לאתר ואשר המשיכו לגלוש בשאר העמודים.
מלבד זאת יש לזכור כי תמיד כדאי לחשוב על מילות חיפוש חדשות שלא חשבנו עליהן קודם ולראות היכן ממוקמות מילות מפתח אלו ביחס לאתר שלנו.
אולי כדאי לחשוב על אופטימיזציה למילים אלו.
למעשה, מחקר מילות המפתח אותן אנו רוצים לקדם מהוות את הבסיס לקידום אתרים נכון. שאלת המפתח אותה נשאל את עצמנו היא מהן המילים אותן יקיש הגולש (הלקוח הפוטנציאלי) אשר יתאימו לאתר שלנו, ולכן לאחר ששאלנו וענינו על שאלה זו בצורה הטובה והמדוייקת ביותר שיכלנו, נרכיב רשימה של מילות מפתח / ביטויי מפתח אלה.
איך מרכיבים רשימה שכזו?
השלב הראשוןוהחשוב ביותר הוא לכלול את כל הנושאים העיקריים בהם עוסק האתר שלנו כולל רישום של צירופי מילים וביטויים מאפיינים. אולם למרות זאת יש לזכור כי אין להרחיב יותר מידי כיוון שככל שהמילה כללית יותר כך התחרות בקידום היא גדולה יותר.
בכדי לבחור מילה נכונה: נרכז את המאמצים במילה שמאפיינת את האתר שלנו בצורה הצרה ביותר למשל: אם אני עוסק בבניית אתרים, עדיף שאתמקד בצרוף "בניית אתרים" מאשר "פיתוח תוכנות". אם ניכנס לתחום רחב מידי נגלה מהר מאוד כי התחרות קשה מאוד ואף סביר להניח כי ההצלחה תהיה מועטה. מנגד אם נתמקד בתחום צר מידי אז אולי נגיע לתוצאות טובות המנועי החיפוש, אבל בנושא ששום גולש לא יחפש.
דבר נוסף שיש לזכור הוא שלכל מילה יש מספר הטיות (בנייה, בניית, בוני וכו') וכמו כן לכל מילה בעברית יש תרגום לאנגלית כגון: אתר אינטרנט Web Site.
למילות החיפוש שהחלטנו עליהן צריכה להיות היררכיה, כלומר ישנן מילות חיפוש אשר יהיו בעדיפות ראשונה (יהיו בדף הבית של האתר) ומילות חיפוש בעדיפות שנייה (יהיו בדפים משניים באתר המקושרים לדף הבית.
שיטות מומלצות לחיפוש מילות מפתח:
- בדיקת אתרים נוספים בתחום - בדיקת מילות המפתח באתרים המתחרים
בעברית ובאנגלית.
- ניתן לפרסם בגוגל אדוורדס ולהשתמש בכלי שלהם בכדי לראות אילו מילות
חיפוש אנשים חיפשו בפועל.
- ישנם כלים בשוק המסייעים בבחירת מילות מפתח כגון:
- Wordtracker
- Overture Keywords
איך נעקוב אחרי התוצאות:
באופן כללי ,את בדיקת מילות המפתח נעשה ע"י בדיקת הלוגים (log) של האתר, בדרך זו נוכל לראות מהן מילות החיפוש אשר הביאו משתמשים לאתר ואשר המשיכו לגלוש בשאר העמודים.
מלבד זאת יש לזכור כי תמיד כדאי לחשוב על מילות חיפוש חדשות שלא חשבנו עליהן קודם ולראות היכן ממוקמות מילות מפתח אלו ביחס לאתר שלנו.
אולי כדאי לחשוב על אופטימיזציה למילים אלו.